Skip links

Logoer

er unikkeer flotteer fleksible

Eksempler på logoer

Hvorfor er logoet vigtigt?

Logoet skal kunne fortælle virksomhedens historie og værdier – men på en simpel måde!

Logoer skal nemlig både fungere i store og meget små formater. Derfor er det vigtigt, at logoet er opbygget af genkendelige former og/eller farver, så dine kunder kan genkende det på lang afstand.

Hos KonceptLab har vi professionelle grafikere, som er klar på at komme med på din logorejse.

Det har ingen betydning, om du har et gammelt logo, der trænger til at blive frisket op, eller om du ønsker et helt nyt logo – sammen finder vi frem til den perfekte løsning.

Skal vi tage en uforpligtende snak om dine logodrømme?

Grafisk ikon kopier

Vi er opmærksomme på, at logoer skal kunne bruges i et væld af situationer. Derfor udvikler vi forskellige variationer, som kan bruges til forskellige formål. Det gælder både i forhold til farver og formater.

Nogle gange kan du have brug for, at et logo skal fungere på en mørk eller lys baggrund, andre gange skal du måske bruge et horisontalt logo fremfor et vertikalt logo – vi sørger for, at du er godt dækket ind.

Når vi designer dit logo, har skrifttypen og farvevalget stor betydning for, hvilken historie vi prøver at fortælle om din virksomhed. Det er nemlig vigtigt, at farverne, formerne og skrifttypen styrker virksomhedens samlede brand og budskab.

Forud for logoarbejdet vil vi altid lave en gennemgående analyse af din virksomhed, branchen og kundetyperne for at se, hvilke tendenser der gør sig gældende blandt dine konkurrenter og hvad kunderne efterspørger.

Brug for et logo?

Skal KonceptLab hjælpe med at designe et flot, unikt logo til din virksomhed?
Så lad os aftale et uforpligtende møde enten hos dig eller på vores kontor i Nykøbing, hvor vi serverer kaffen eller teen præcis, som du vil have den.

Hvordan foregår logoprocessen?

For at du kan få et bedre overblik over processen, når vi designer logoer, har vi inddelt forløbet i fire steps.

Simone Ikon kopier

Vi tager en snak om din virksomhed. Her fortæller du os om dine tanker, hvad jeres virksomhed står for og dine ønsker for logoet.

Det kan være du allerede har en idé om elementer eller farver, som skal indgå i logoet, så vi kan give en professionel vurdering af, om de konkrete idéer vil fungere i et logo. 

Vores grafiker kaster sig over tegnebrættet og begynder at udvikle forskellige koncepter for logoet. Oftest kan du forvente at blive præsenteret for mellem 2-4 forslag.

Forslagene kan variere fra grovskitser til simple grafiske opsætninger, så du får en god idé om, hvordan det endelige logo kunne komme til at se ud.

Efter at have modtaget din feedback på det første udkast, arbejder vi videre med eventuelle rettelser eller nye idéer.

Bearbejdningen af logoet mellem dig og grafikeren fortsætter til du er helt tilfreds.

Når udkastet er godkendt, rentegner vi det endelige logo, så det står knivskarpt. Herefter udarbejder vi en pakke med logoet i alle tænkelige formater til både web og tryk.

Til sidst bliver alle logofiler overdraget til dig.

Mulighed for designguide

I nogle tilfælde kan det være en god idé med en logo-designguide.

En designguide fortæller den ansvarlige, hvordan logoet og de forskellige logoformater bør bruges i praksis. På den måde sikrer du en rød tråd i din virksomheds grafiske markedsføring. Du undgår også, at logoet ikke bliver brugt uhensigtsmæssigt (f.eks. på en baggrund, hvor man ikke kan se logoet ordentligt).

Designguiden kan sendes ud til reklamebureauer, ifm. sponsoraftaler eller til personer/ansatte, der har ansvaret for markedsføring på vegne af din virksomhed.

Klik her
Drag