Skip links

CASE

Slagter Engdahl

Mere salg i slagterbutikken

Slagter Engdahl er et lokalt slagteri i Holeby på Lolland med tilhørende slagterbutik, som har åbent for offentligheden hver fredag. Deres markedsføring bliver hovedsageligt kommunikeret via deres Facebook-profil, som har 4,7 k følgere.

Det er i forbindelse med markedsføringen af slagterbutikken, at KonceptLab kom ind i billedet.

Slagterne havde brug for hjælp til at vedligeholde og administrere Facebook-siden, så der løbende blev lagt indhold op og kørt små annonceringer for relevante tilbud.

Hver uge står vi nemlig klar til at lave ugens opslag om et godt tilbud eller for at minde kunderne om at besøge slagterbutikken den følgende fredag.

Video Ikon

Eksempler på videoer

Et bibliotek med kød

Vi har af få omgange filmet og taget fotos i slagterbutikken af forskellige udskæringer og produkter, hvilket betyder at vi gennem årene har samlet et bibliotek af optagelser. Vi har hertil redigeret og produceret både videoer og billeder, som bliver roteret og genbrugt som opslag på Facebook.

På den måde skal Slagter Engdahl ikke sætte tid af hver anden eller tredje måned til, at vi kommer og laver nye optagelser. De skal blot ringe til os og fortælle, hvad de vil have fremhævet på Facebook og så finder vi den rette video eller foto i vores bibliotek.

Ja tak til kød
Vi står også for at oprette og følge op på ja tak-tilbud ca. hver anden uge. Formålet er i høj grad at sikre salg af større mængder kød til den næstkommende fredag, hvor de har åbent i slagterbutikken.

Vi står for oprettelsen af opslaget med billede/video og tekst, herefter registrerer vi løbende bestillinger og bekræfter kundernes kommentarer på Facebook. Til slut fremsender vi et excel-dokument til slagterne, som de så kan bruge som tjekliste den pågældende åbningsdag.
Vores rekord er indtil videre at afsætte 1,7 ton flæskefars på ét ja tak-tilbud.

Simone Ikon kopier
Klik her
Drag